Har du tænkt over designet på din email for nylig?
Mange har en fast email skabelon de benytter til udsendelse af kampagne og tilbudsmails, denne skabelon har ofte kostet blod, sved og tårer i form af dyrtkøbte timer hos grafikere, forkastede designforslag og tests der gang på gang viser at vores skabelon ikke vil fungere 100% i alle mailklienter. Nogle gange virker det som om, at dette arbejde tager så hårdt på os, at vi foretrækker at glemme alt om at det nogensinde har eksisteret og derefter bare bruge vores skabelon - nu virker den jo...
Jeg siger ikke du ikke skal bruge din skabelon, selvfølgelig skal du det, men ofte ser vi en tendens til at folk holder fast i det samme emaildesign uden nogensinde at overveje om der er andre muligheder at præsentere sig på. Det skaber en form for konsistens og vores modtagere vil også let kunne genkende os som afsender, men variation kan gøre underværker både for modtagerens interesse i vores budskab og for vores egen arbejdsglæde.
Variation fornyer dit budskab!
Hvordan kunne vi variere vores emails? Kan du arbejde med forskellig typer indholdsblokke i dit emailsystem, kan du hurtigt og nemt lave mails der ikke ser ud på samme måde hver gang. Prøv for eksempel at eksperimentere med at sende én enkelt historie ud, istedet for mange små - så er der max fokus på den. Du kan også lege med designet på andrer måder, prøv at skifte baggrundsfarven i din email, send ud med/uden billeder eller hvis du har nerver til det; Send en email der kun består af tekst uden logoer,, billeder eller andet der distraherer - denne mulighed er særlig anbefalelsesværdig til modtagere du ikke har kommunikeret med tidligere, samtidig slipper du for bekymringer om hvorvidt din fancy designede html mail vil blive vist korrekt.
No-image design
Endelig vil jeg til sidst gerne vise et eksempel på intelligent email design, som jeg ikke har kunne glemme siden jeg så det første gang.
Uanset hvor flotte vores emails er, og hvor mange lækre billeder den indeholder, hjælper det ikke hvis vores modtager ikke har billedvisning - What to do?
Hos Lyris har de haft gang i et spændende eksperiment, "no-image" design - det er en email helt uden billeder, men alligevel præsenteret som en grafisk appetitvækker - vist direkte i modtagerens emailklient - se den her
Jeg synes selv det er en superintelligent måde at arbejde med emailens design på, hvad synes du? Skriv dine kommentarer herunder.
Hav det godt indtil næste uge ;)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar